Pendolino pojedzie z Trójmiasta do Zakopanego. Będą też nowe połączenia do Torunia czy Krakowa. PKP Intercity przedstawiają założenia rozkładu jazdy na sezon 2025/26, który wejdzie w życie od połowy grudnia.
Od połowy grudnia pociągi kategorii Express InterCity Premium
rozpoczną kursowanie do Zakopanego. Bezpośrednie połączenie do popularnej miejscowości zapewni pociąg EIP z Trójmiasta. Czas przejazdu ze stacji Zakopane do Gdańska Głównego wyniesie 7 h 1 minutę. Skład zatrzyma się po drodze m. in. w Warszawie i Krakowie. W sezonie wakacyjnym relacja pociągu zostanie wydłużona do Kołobrzegu, co jeszcze bardziej ułatwi podróżowanie koleją w drodze na letni wypoczynek.
Nowością w sezonie wakacyjnym będzie bezpośrednie połączenie
EIP z Bielska-Białej aż do Ustki, łącząc miasta partnerskie pociągiem o najwyższym standardzie. Dzięki wydłużeniu relacji z Gdyni podróżni z województwa śląskiego zyskają możliwość bezpośredniego przejazdu komfortowym składem Pendolino do kolejnej popularnej nadmorskiej miejscowości turystycznej.
Atrakcyjna siatka połączeń
Od grudnia pasażerowie z Trójmiasta i Pomorza Środkowego zyskają wiele nowych możliwości podróży. W nowym rozkładzie skorzystają z większej liczby połączeń ekspresowych (15 par) do Warszawy. Na tej trasie pociągi będą kursować od rana do wieczora (od 5:30 do 19:30) co godzinę z najszybszym czasem przejazdu 2 h 25 minut. Zwiększy się również z 7 do 9 liczba par pociągów kategorii EIC i EIP z Gdyni do Krakowa. Częściej, bo codziennie, będą kursować pociągi: EIC Morskie Oko relacji Gdynia – Zakopane. W wakacje codziennie, a nie tylko w weekendy, IC Lazur pojedzie z Łodzi do Ustki przez Warszawę i Trójmiasto.
Nowością będą połączenia zaczynające bieg w Gdyni: IC Kuter do stolicy oraz rozszerzenie terminów pociągu IC Zatoka do Łodzi przez Poznań, Wrocław, Opole, Częstochowę. Zmienioną trasą pojedzie TLK Małopolska, dzięki czemu Radom zyska kolejne bezpośrednie połączenie z Gdynią. Nowym pociągiem ekspresowym będzie również wakacyjny EIC Kaszub łączący Kraków z Półwyspem Helskim. Mieszkańcy Pomorza Środkowego zyskają dodatkowe całoroczne połączenie do Krakowa dzięki wydłużeniu relacji pociągu IC Gwarek (obecnie kursuje z Ustki do Katowic). Zmieniona zostanie trasa nocnego pociągu IC Baltic Express, który od grudnia będzie dodatkowo zatrzymywał się na stacji Toruń Główny oraz Iława Główna, zapewniając bezpośrednie połączenie wymienionych miast z Pragą i Trójmiastem.
Od połowy grudnia
na zmodernizowaną linię kolejową 38 wracają pociągi IC Rybak i TLK Biebrza. Składy będą zatrzymywać się na stacjach Giżycko, Kętrzyn i Korsze. W sezonie wakacyjnym do Pisza przez Szczytno i Ruciane-Nidę pojedzie IC Stańczyk (poza sezonem będzie kursował w relacji Szczecin – Olsztyn).
Dostosowanie do prac modernizacyjnych
Modernizacja linii kolejowej 202 to jedna z największych inwestycji infrastrukturalnych na Pomorzu. Po zakończeniu wszystkich prac na odcinku Lębork – Słupsk oraz Gdynia Główna – Lębork podróż najszybszego pociągu skróci się o około 15 minut. Na stacji Słupsk zwiększy się komfort obsługi podróżnych. Na odcinku Lębork – Słupsk zabudowany zostanie drugi tor, co zwiększy przepustowość trasy, na którą będzie mogło wyjechać więcej pociągów. W związku z prowadzonymi pracami od lutego 2026 roku do 13 czerwca 2026 roku na odcinku Słupsk – Sławno oraz Sławno – Ustka będzie kursować zastępcza komunikacja autobusowa.